miércoles, 23 de enero de 2008

Benvinguts!


Aquí teniu a la vostra disposició el blog que farem servir al mòdul CLUB DEL LLIBRE, a l'escola Can Marfà de Mataró.

El trobareu sempre en aquesta adreça http://elracodelllibre.blogspot.com/
"El racó del llibre", com l'expressió diu, pretén crear un espai de creació, imaginació, expressió i intercanvi d'idees.

El motiu bàsic serà el món del llibre i tot el que l'envolta: llibres que llegim, reflexions que fem sobre la lectura, experiències literàries...inclús experiments de creació literària.

L'avantatge d'aquest blog respecte l'aula "tradicional" és la independència i llibertat que ens dóna. Aquí cadascú pot trobar el seu racó i ritme preferits. Algunes persones són més impulsives i preferiran parlar o escriure d'una tirada; d'altres potser s'estimaran més meditar tranquil.lament en silenci abans de respondre, o revisar-ho un altre dia abans de publicar-ho. Fins i tot si algú un dia no pot venir a classe, tindrà la possibilitat d'accedir-hi des de casa i així no perdrà el fil de l'activitat del dia.

Un diàleg a la pantalla ens pot servir molt bé per endinsar-nos en el món del llibre; és un diàleg que dóna el temps necessari per a cadascú i que deixa constància de les paraules expressades; que sempre es pot rellegir i fer-hi néixer constantment nous significats.

Cada vegada que hi entrem, trobareu una proposta meva de treball, que haureu de realitzar a l'aula o com a molt durant la setmana següent.
Us valoraré la profunditat i la autenticitat de les idees, així com la precisió en l'expressió i la correcció ortogràfica i gramatical. Reviseu-vos-ho bé abans de publicar el comentari!!

Espero que us engresqui el món del blog. Si algú s'anima a obrir un blog particular amb les seves reflexions i gustos propis, ofereixo enllaçar-lo des d'aquesta pàgina.

Desitgem sort al nostre blog! La seva vitalitat dependrà de la implicació de les vostres plomes (digitals.)
Salutacions cordials de la vostra professora.



Com a activitat inicial, m'agradaria que us presentéssiu i expliquéssiu quina ha sigut la vostra relació amb els llibres fins ara i quines expectatives teniu envers aquest mòdul de Club del llibre. També hauríeu d'explicar quin és el llibre que heu triat per a la lectura, per què us heu decidit per aquest i no un altre i com us va de moment l'inici de la lectura. L'extensió ha de ser d'unes vint línies.

Bona escriptura!!

15 comentarios:

Isabel dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
isabel2 dijo...

Hola! Estic fent proves.
Per poder "penjar" el vostre comentari heu de "registrar-vos" a google i deixar una adreça de correu que sigui real, juntament amb el nom amb el que voleu sortir publicats i una contrasenya qualsevol. El proper cop que entreu ja sereu reconeguts per l'ordinador amb el nom d'usuari i la contrasenya.
A veure si pengem tots avui el comentari!!

laura dijo...

Hola! Em dic Laura. No tinc el costum de llegir molt, encara que que quan m´ho manen al cole no tinc cap problema en fer-ho, però en definitiva no sóc de llegir. Un dels llibres que més m'ha agradat és “La Revolta a la Granja” de George Orwell, que tractava sobre els animals que feien una revolta contra els humans perquè havien sigut maltractats per ells.
El llibre que jo he triat es titula “El Cas de Dexter Ward” he començat a llegir el llibre i l’he triat perquè crec que estarà bastant bé perquè tracta sobre un noi que va en busca d'informació sobre els seus avantpassats i es troba moltes sorpreses, les primeres pàgines són una mica difícils de entendre perquè es quan comença a explicar una mica la vida d’ell i del seu avantpassat, no puc dir gaire més perquè encara no m’he llegit gaire però es veu bastant interessant. El tipus de llibre que a mi m'agrada ha de ser una mica sorprenent i misteriós. Sobre l'assignatura no tinc gaire a dir perquè per a mi és una assignatura amb la que no m’aclareixo molt però sé que puc aprendre coses importants.

Georgina dijo...

Ei, sóc la Georgina! La meva relació amb els llibres ha sigut bastant nul·la al llarg de la meva vida.
Però recordo que l’últim que vaig llegir va ser “Rebelión en la granja” de George Orwell i em va agradar, ja que era bastant amè i entretingut. He llegit algun més però en aquest moment no ho recordo.

En aquest mòdul intentaré enfonsar-me molt en el llibre que he escollit, és “Dràcula” de Bram Stocker i l’he triat perquè em sembla interessant tornar a recordar la famosa història d'aquest vampir.
Avui dia he llegit 30 pàgines i crec que m’agradarà, ja que m'enganxa més que altres llibres llegits.
A la pàgina 30 el protagonista, ja ha vist al compte Dràcula i a partir d’aquí, començarà la misteriosa història d’aquest vampir tan peculiar.


GEORGINA!!!!!!!!!!!!!!

Fiorella dijo...

Hola, sóc la Fiorella. En la meva vida he llegit uns 7 llibres (que recordi). Alguns del llibres son "Els quatre vents", "Siddharta", "Marina","La música una vida", etc i l’últim llibre que he llegit és “ La revolta de la granja animal”. M’a agradat llegir aquests llibres per passar el temps, però un dels llibre que més m’ha agradat fou “Els quatre vents”.
Per “El club del llibre” he escollit "La pell freda" d’Albet Sánchez Piñol, és un llibre una mica interessant. Al principi (els 3 capituls primerS), es tracta d’un home que està cansat de la gent, de la guerra, etc. Aquest home ha decidit anar a una illa on pot estar ell sol. En aquesta illa resulta que hi ha un monstre que ell vol capturar....
La idea de que cadascú llegeixi el seu llibre és una bona idea, perquè així pot saber també de què tracten altres llibres i no ens cansarà que cadascú digui el mateix.

Jesus dijo...

Hola sóc Jesús. Sóc una persona que no acostumo a llegir massa, i no he llegit gaires llibres en la meva vida, però m’he llegit algun com “Sin Noticias de Gurb”. Jo acostumo a llegir a diari la premsa però no m’acaba d’enganxar això de posar-me a llegir un llibre a diari. En aquest crèdit intentaré llegir el llibre de la “Trilogia de Nova York” (Paul Auster) i de moment sembla que es un llibre bastant interessant i té una mica d’intriga i això sembla que m’enganxa una mica. Espero assolir aquest crèdit i després continuar llegint uns altres llibres.

mireia dijo...

Hola sóc Mireia!!! He triat el llibre de “Demian”. La història és d’un noi que ens explica la vida de la seva adolescència, la separa en dos termes, el bé i el mal. Ell encamina la seva vida amb un noi que coneix a l’escola, el troba interessant i diferent als altres, això fa que tingui un interès especial cap a ell. Pel que porto llegit, el llibre sembla bastant interessant i del meu gust.
No soc una persona que acostumi a llegir gaire però sí em vaig llegir el de la “La Revolta a la granja”, estava bastant bé. Quan era més petita em vaig llegir el llibre de “la mà negra”, anava d’aventures i havies d’anar resolent els enigmes. Era molt divertit i distret, em va agradar.

laura dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Georgina dijo...

Les persones llegim per ser més cults i poder tenir un bon vocabulari ,però també per desconnectar de la vida rutinària , monòtona ,avorrida i donar ales a la imaginació.

Jo no estic d’acord amb aquest home perquè ell diu que llegint vius més en el sentit de conèixer histories, la meva opinió sobre aquest tema es que la gent aprèn quan et passen les coses en primera persona si no, no prestem tanta importància ni atenció

Els mètodes d’aquest autor em semblen genials, ja que la gent quan més ens prohibeixen unes coses mes les fem, aquest home a utilitzat la psicologia inversa. Espero que funcioni tant pels nens com pels adults.

Màrius dijo...

La metamorfosi


Doncs jo em dic Màrius. La veritat , fins ara només he llegit allò que m’han obligat a l’escola. Però això no vol dir que no m’agradi la lectura. Però per llegir , crec que s’ha d’estar molt tranquil i concentrat. La meva expectativa és llegir més a casa i descobrir quin és el tipus de lectura que m´agrada.
El llibre que m’estic llegint es La metamorfosi de Franz Kafka. Aquest llibre és com si hagués arribat a les meves mans per casualitat , no l’he triat. Encara que, haig de dir, què m´havia cridat l’atenció.
Vaig sentir comentaris sobre el llibre dels companys i deien que anava d’un tio , que veia les coses molt diferents a com les veu tothom. Vaig pensar que podia estar interessant, però no m’hagués imaginat que l’acabaria llegint.
He començat a llegir-lo i la veritat , el trobo curiós, amb un toc divertit. M’agrada com l’autor argumenta. La manera que té d’explicar les coses. Penso que serà un llibre interessant , que es dels bons per una iniciació a la lectura .Suposo que això del blog continuarà i anirem veient què passa.

Màrius Suñol Coll.


Mataró 06 de febrer de 2008.

INA dijo...

Hola sóc la Carolina. La meva relació amb els llibres ha sigut bastant bona. M’agrada de tant en quant en quant llegir un llibre. Espero amb aquest mòdul aprendre més lectura sobretot saber conèixer noves paraules i saber escriure més correctament.
He agafat el llibre vés on et porti el cor’’, de Susanna tamaro perquè va ser com una intuició em va agradar el títol i desprès vaig agafar informació de l’argument de l’obra i també em va interessar.
Pel que he averiguat sobre el llibre una dona molt vella que té mala relació amb la seva neta llavors li explica en una mena de diari li explica la seva vida perquè un dia l’arribi a perdonar.
Fa poc que li van dir que està malalta i va decidir intentar que la seva neta pogués perdonarla y comprendala.
De petita m’he llegit ‘’ el llibre dels animals’’, el home de Sau’’ de Jaume cabré, després he llegit Dr. Jekyll i MR. Jade, Rebelión en la granja. Tinc pendent després del Código Da Vinci i de la catedral del mar i el de la catedral del mar i també el de talent per viure.

wafae dijo...

Hola joves! Em dic Wafa.
La meva relació amb els llibres no és molt fina. M agrada llegir però no tinc molt de temps.
A veure si en un futur llegeixo una mica més, haig de fer un pensament per llegir més
Ara mateix estic llegint el llibre de Carta d´una desconeguda, de S. Zweig .La història és d´una senyora que ha estat enamorada tota la seva vida d’un home que mai s’havia adonat. Un dia li escriu una carta on li diu que si li havia mort el seu fill i aquí comença la seva carta on li explica el seu amor i lo complicada que ha sigut la seva vida.
El va conèixer perquè ell va anar a viure a la casa on la seva mare treballava .
Ella des del primer dia que el va veure es va quedar enamorada però ell mai s’ha fixat en ella. Va estar dos anys lluny d’un ell perquè la seva mare es va casar amb un home i havia hagut de marxar de la ciutat. Quan va tornar a veure’l un altre cop va estar rondant pels carrers prop de casa seva. Un dia la va veure al carrer i la va convidar a sopar i al dia següent es va llevar amb ell al seu llit. Van veure’s dos nits més. I una d’aquelles tres nits que havia estat amb ell va concebre un fill. Però ell no ho va saber fins el dia que ja s’havia mort.
És un llibre molt maco i molt interessant.
Els últims llibres que he llegit: són La revolta en la granja i Memòries d’una Geisha

Anónimo dijo...

Em dic Fernanda Gómez
La meva relació amb els llibres és una mica pobre .
No he llegit gaires llibres,m´agradaria tenir més temps per llegir. M'agrada conéixer moltes coses que coneixeria mitjançant els llibres .

El llibre que he triat es Siddartha de Herman Hesse.

Ja he llegit el llibre, m´ha semblat molt interessant, crec que una gran quantitat de gent hauria de llegir-lo per veure amb què poc es pot sentir ple i feliç per veure el consumisme dislocat que portem tots plegats .
L’ escriptor ha sapigut trasmetre molt bé el pensament i sentiments de Siddhartha. Sembla que el propi autor va experimentar aquests pensaments.

sergi dijo...

La meva experiència amb la literatura ha sigut no massa cordial, ja que sempre e preferit la diversió a traves de la televisió, abans que seurem i agafar un llibre. Exceptuen els 2 últims llibres , tots han sigut per obligació a la escola: Que farem ,que diem. Manuscrit del segon origen. Ha sigut per aquest motiu el mes important per el qual no he agafat un llibre.
Crec que es una bona iniciativa per el fet que molts de nosaltres no sabem analitzar un text, per això crec que per a fer una bona lectura sa de saber desglossar el text.
Trobo encertada la decisió de la professora de no imposar un llibre sinó que ens ha donat un ampli ventall per poder escollir.
Jo he escollit: La taronja mecànica de Antony burgen. M’han parlat sobre aquesta pel•lícula . es per això m’ha tret, ja que serà la escucà ideal per a veure la pel•lícula, i així poder comparar.
La lectura ma atret molt ja que tracta de la violència dels adolescents(es el que esta començant a passar).El que no margada es el argot que s’ha inventat autor, de cara al grup de joves.

Anónimo dijo...

Hola! El meu nom es Francisco Pérez, estic cursant el GES3. Fins ara jo no acostumava a llegir llibres.Els únics llibres que m'he llegit han sigut els que em donaven a l'ESO. Per la lectura d'aquest mòdul he triat "La Pesta", d'Albert Camus.He escollit aquest llibre perquè m'ha semblat molt interessant el tema de les espidèmies i les malalties a països subdesenvolupants, encara no he llegit moltes pàgines,però sé que la història trancorre a Orà, una perfectura francesa a Algèria.El protagonista és el doctor Bernat Rieux, un metge que està molt intrigat per quin motiu comencen a aparèixer una gran quantitat de rates mortes per dia, cada dia n'aparèixen més.I molts personatges que l'envolten començen a mostrar simptomes de malaltia, amb grans temperatures, inflamació als ganglis,bubons, vomits,etc.Fins que apareix el primer mort, que és el porter del edifici on viu el Dr. Rieux. De moment no puc explicar moltes coses més, perquè encara em queda molt per llegir...